Waarom heb ik een Chatbot nodig?

55% van de consumenten is geïnteresseerd in interactie met een bedrijf via chat applicaties om een probleem op te lossen

Hubspot

Verbeterde klantcontacten

Chatbots kunnen duizenden gesprekken tegelijkertijd voeren. Klanten willen zo snel mogelijk geholpen worden door een klantenservice afdeling.

Bespaart tijd en geld

Een chatbot is een accurate en verantwoordelijk medewerker die geen salaris nodig heeft. U kunt een Chatbot overal ter wereld inzetten waardoor het betreden van de internationale markten eenvoudiger wordt. Een Chatbot werkt 24/7, 365 dagen per jaar en spreekt meerder talen.

Klantgegevens analyseren

Met Chatbots kunt u gegevens en feedback van klanten tijdens een gesprek. Op basis van deze gegevens kunt u de bedrijfsprocessen naar wens verbeteren en optimaliseren.

Brand and imago van versterken

Chatbots benadrukken het merk en imago van het bedrijf. De chatbot vertegenwoordigt het bedrijf tijdens de interactie met de klant en is dus bovendien een geschikt middel voor marketing en branding voor het bedrijf.

Wat zijn de rollen van een Chatbot?

De bot biedt een reeks verkoopdiensten, zoals het genereren van facturen, uitvoeren en bijhouden van betalingen. Naast een directe verkoop kan een Chatbot ook aanvullende of aanverwante producten aan een klant verkopen.
De Chatbot verzamelt relevante gegevens van de potentiële klanten en kan eventueel met hen online afspraken maken.
De Chatbot integreert met de juiste externe bronnen om aanvragen van klanten af ​​te handelen. De Chatbot kan klantautorisatie en integratie met andere mobiele of webservices bieden. Na de integratie geeft een Chatbot het verwerkte resultaat in de juiste indeling weer.
De Chatbot automatiseert de processen in een communicatiekanaal, bijvoorbeeld het uitleggen van de communicatie regels, het presenteren van een nieuwe gesprekspartner en het adverteren van een relevante content.
De Chatbot biedt 24/7 klantenservice aan en kan eenvoudige problemen direct oplossen. De Chatbot beantwoordt de veelgestelde vragen en bespaart hiermee de tijd van een support medewerker. In bijzondere gevallen neemt de support medewerker de conversatie van de Chatbot met de klant over.
De Chatbot verzamelt de gegevens van verschillende bronnen in een bericht en meldt de klant over bijvoorbeeld het recent aangepaste privacybeleid.
De belangrijkste waarde van een Chatbot hier is het analyseren van de intentie of stemming in een conversatie met de gebruiker. In een aantal gevallen helpt de Chatbot slechte gedachten te elimineren en het verlangen om zelfmoord te plegen te voorkomen.

Een eigen Chatbot laten maken?

Lekkere cookie!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren