Een Chatbot zorgt voor een conversatie tussen een computer en een mens. Deze reageert automatisch op de berichten die door de gebruiker in de chat zijn ingevoerd.

Chategic

Wat zijn de rollen van een Chatbot?

De bot biedt een reeks verkoopdiensten, zoals het genereren van facturen, uitvoeren en bijhouden van betalingen. Naast een directe verkoop kan een Chatbot ook aanvullende of aanverwante producten aan een klant verkopen.
De Chatbot verzamelt relevante gegevens van de potentiële klanten en kan eventueel met hen online afspraken maken.
De Chatbot integreert met de juiste externe bronnen om aanvragen van klanten af ​​te handelen. De Chatbot kan klantautorisatie en integratie met andere mobiele of webservices bieden. Na de integratie geeft een Chatbot het verwerkte resultaat in de juiste indeling weer.
De Chatbot automatiseert de processen in een communicatiekanaal, bijvoorbeeld het uitleggen van de communicatie regels, het presenteren van een nieuwe gesprekspartner en het adverteren van een relevante content.
De Chatbot biedt 24/7 klantenservice aan en kan eenvoudige problemen direct oplossen. De Chatbot beantwoordt de veelgestelde vragen en bespaart hiermee de tijd van een support medewerker. In bijzondere gevallen neemt de support medewerker de conversatie van de Chatbot met de klant over.
De Chatbot verzamelt de gegevens van verschillende bronnen in een bericht en meldt de klant over bijvoorbeeld het recent aangepaste privacybeleid.
De belangrijkste waarde van een Chatbot hier is het analyseren van de intentie of stemming in een conversatie met de gebruiker. In een aantal gevallen helpt de Chatbot slechte gedachten te elimineren en het verlangen om zelfmoord te plegen te voorkomen.

Waarom heb ik een Chatbot nodig?

Lekkere cookie!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren